گزارش ویدئویی| شور ‌و شعور جوانان آملی در عزاداری محرم / خلق‌ حماسه حسینی در کوچه و محلات آمل

گزارش ویدئویی| شور ‌و شعور جوانان آملی در عزاداری محرم / خلق‌ حماسه حسینی در کوچه و محلات آمل

تا بگویند:" ما ملت امام حسینیم"، آمدند تا ندای "هل من ناصر ینصرنی" را با صدای بلند لبیک بگویند تا راه سید سالار شهیدان کربلا را ادامه دهند.

گفتند به دلیل آمدن میهمانی ناخوانده در محرم امسال، عزاداری آقا اباعبدالله الحسین(ع) دسته جمعی خطرناک است، آمدند محرمی متفاوت با عزاداری متفاوتی خلق کردند. بیماری منحوس کرونا هم حریف این جوانان عاشق نشد و آنها بر راه خود که همان شور حسینی است، ادامه دادند. آمدند آن هم با تجهیزاتی کم اما پیشرفته تا در خلق یک حماسه حسینی، شورآفرینی کنند.

شیفتگان سیدالشهدایی که کاروان آنان را با عنوان "پویش مردمی با کاروان" از شب دوم محرم خودرو نیسان خود را باندهای بزرگ و دستگاه‌های صوتی پیشرفته پویش خود را از پارک طلایی آمل آغاز کردند و با وجود بارندگی از ادامه آن در کوچه پس کوچه ها، محلات و خیابان‌های این شهر توقف نکردند.

جوانانی که عاشقانه دست‌های خود را هنگام خواندن نوحه‌سرایی مداح اهل بیت همراه آنان، خالصانه بر سینه می‌کوبیدند، دیگر شهروندان خود را در این سینه‌زنی دعوت می‌کردند و چه همراهانی در این پویش مردمی با شور و شوق همقدم این کاروان حسینی شدند، دختربچه شش ساله پرچم مشکی به‌دست و پیرمرد عصا به دست گرفته تا پسران و دختران جوان با پوشش امروزی که با شنیدن نوای کاروان با نام حسین(ع) سینه زدند.

شورآفرینان حسینی که با وجود اصرارمان بر نام بردن اسامی آنان در گزارش، تاکید بر مخفی ماندن نام خود داشتند تا نیت آنان مورد قبول سالار شهیدان کربلا واقع شود.

یکی از این جوانان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در آمل،  با اشاره به این کاروان گفت: این مراسم با توجه به ویروس منحوس کرونا و ممنوعیت برگزاری عزاداری تجمعی در تکایا و فضاهای بسته، با حفظ پروتکل‌های بهداشتی این کاروان سیار راه افتاد.

وی افزود: این کاروان با یک دستگاه خودرو و مداحان و شیفتگان حسینی، در هر شب از دهه اول محرم در محله به محله آمل میهمان عزاداران حسینی می‌شوند.

اخبار مرتبط

فرهنگ عاشورا ، نماد هویت ملی و شاخصه همبستگی ایرانیان

عزاداری های محرم با پیوست سلامت برگزار می شود

حال و هوای محرم و سیاه پوش شدن شهر ها - مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha